Skolbloggen!

Ja som sagt så börjar man med sin efterlängtade (eller inte) Skolblogg.
Där jag berättar livet i skolan ur en naturares synvinkel!

Behöver nog förklara mig lite varför jag ska börja med detta påfund.
Jo det är så att efter åtaliga utveklings samtal där läraren sagt att jag behöver bättra på min läxläsning så kom de med ngt nytt!
"Eftersom du inte gillar att läsa läxor kan du ju göra ngt nytt, så som att skriva dagbok över vad som skett i skolan. Eller varför inte blogga om det?"
Så jag ska ge detta en chans och börja blogga om skoldagen. Dock med lite tillägg om vad som skett på raster och annat som intreserar mig.

Kanske dags att börja då då.

Dagen började med sovmorgon och sedan film, där man såg på pride and prejudice som jag fortfarande tycker är ytterst komisk när antingen modern (Msr Bennet) eller kusinen(Mr collins) är med. De ger än komsik touch te det annars ganska djupa storyn som Miss Elizabeth Bennet och Mr Darcy ger.
Sen språket oh vad jag älskar språket i denna film, perfekt britiska med gammla ord som låter så perfekt och så vakert!
Ryser nästan bara jag hör dem prata, men nog om det.
Efter filmen som utföll på en engelska lektion hade man spex för ettorna innan biologi labb.
Spexet gick ut på att man  gick te ettornas klassrum, klädde ut sig innan man gick in. Emil tog en bärgsprängare och gick in, stog där ett tag innan han satte igång den och så kom vi inspringandes. Vi stallde oss i mitten av rummet och hoppa hopprep typ samtidigt som vi sa Karin Karin. Älskar du mig. Svara nu Ja Eller Nej. Jaa!!  Det var en av karins lektioner så man var ju tvungen att säga det :P samtidigt spelades benny hill musik och när låten tog slut och vi var färdiga sprang vi ut med Finsk bumpa bumpa i bakgrunden. Skit kul var det!
Efter spexet stack vi till biologin där vi skulle undersöka eller "nyckla" blad, så vi gick ut och tog några blad sen in igen för att ta reda på vad de var, jag lärde mig att rosmarievide är väldigt fin och att silverpoppel är väldigt lik tysklönn. Sen hade vi förhör på dem:P
Eftersom förhöret gick ganska smidigt och man var klar fort, så fick man gå, Då vart det lunch och på matrasten spelade man lite kort, Jag ska fortfarande ge laila en muskeldödare eftersom hon förlorade.
Sen var det fysik labb, vi fick koka vatten och räkna hur mkt energi det gick åt. Min grupp som bestod av Laila Daniel och Mig var klara ganska fort och fick ett " oh det där var mycket bra"  från Daniel som är våran lärare när vi sa att Det gick åt 2.16 MJ för att koka bort ett kilo vatten. Man blir alltid glad över sånt och jag går fortfarande och känner mig stolt :D
Efter fysiken hade man Miljö kemi (ÄLSKA!). Vi stack ut te råsnäss udden för att bevaka lite brerggrund och sen leta fosil. Jag hittade ett litet snäkfosil och en väldigt vaker alumskifer bit.
Efter denna lektion var dagen slut och jag stack hem och åt lite nudlar för att senare åka och fixa jobb som jag nu har :D
Så om ni vill se mig helger nu befinner jag mig på korpen.

Tack för mig. Kan komma upp något kort inlägg innan det är dags för natten. Ciao

Lizette räker detta för nu? vet inte vad jag ska skriva om dig^^,


Mig on pix


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0