Stockholm har förlorat sin forna glans

Hejsan på er.
I helgen har man nu vart i stockholm och t.ex. gått på stan, sett tjejer springa tjejmilen och åkt tunnelbana(Kan bli lite långdraget och detaljerat).

Ja i fredags åkte man iväg mot huvudstaden. Målet, att se min faster springa tjejmilen på söndagen(idag) och gå på stan på lördagen(igår). Efter drygga tre timmar i bilen + ett stopp på ca 20 min så var man framme på bredängs camping. Väldigt liten och på utsidan lite sunkig camping, men den var inte så dålig, ganska fina servicebyggnader som ens föräldrar hela tiden tjatade om. Man tog en lite spring tur ibland bergen, åt och tittade film innan man gick i säng. Lördagen började med att duscha av sig och sedan dra te bredängs centrum för att ta tunnelbanetåget te liljeholmen och sedan åka te stadion där Faster Meta skulle få sin nummerlapp. Sen var det in te centrum som gällde och lika roande att gå på tunnelbane tåget denna gång med.  Väl framme började mamma och pappa tjaffsa om vilket håll hötorget låg åt och efter att bekräftat att mamma har rätt (tre gånger) så börjar vi gå, väl frame träffar vi Moster monika och hennes exman och nuvarande pojkvän Lars Olof (kan inte stavningen riktigt ordentligt så det får stå sådär). Där bestämmer vi att vi ska äta och går te kungshallen och letar bord, hittar ett tillslut och man går och beställer en Fruits of the sea. En wok med bläkfisk, haj och scampi i plus diverse grönsaker, sötsur soya sås och ris. Under tiden frågar koken "Do you like sea food"  " no, no i don't" svarar jag lite klitschigt " I love it" Koken skratar och säger att han inte är så förtjust i det. Får maten och låt mig säga att jag fått ennu en favorit måltid skriven i min mages historia. Efteråt gick vi te hötorget igen för att gå ner i hötorgs halle och köpa lite gottisaker. Som te och turkish delights, som faktist var riktigt gott, där träffade man på Morbror Peter och han fru Anna, de hade fixat barnvakt så de var ute och shoppa och skulle på bio. Men efter hötorget började vi gå sakta mot gammla stan där man skulle visa Dennis en fantasy affär. Väl frame efter ca en timmes gång så blev man förvånnad utav hur intreserad Dennis var, inte ett dugg... Och det ennda man ville var att åka hem. Väl hemma ringde Sofie och man pratade ett tag^^, Sen hände inte så mkt.
Idag så skulle man iväg och se Meta springa, det var kalt och inte så roande så vi stack te Fjärilshuset istället och jag blev riktigt smikrad då det var första gångn på 3 år ngn trodde jag var yngre än vad jag va (kom in som barn när gränsen låg på 15 år) Det var roande och man gick runt och önskade att man hade en systemkamera. Sen var man på väg hem och sen ja hem hit.

Det var resan i stockholm, i lördags shoppade man inget och suget efter stockholm har försvunnit helt. Fanns inget som intreserade där längre, museerna har man vart på ett par gånger för mycket och var helt oinspererande. Förlåt Stockholm men du har förlorat din forna glans. Hello Gothenburg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0