Citateternas Dag

Hej Hallå, vet att detta egentligen är skolbloggen men orka ha samma namn jämt.

Idag, måndag och citatens dag. Min citatbok har fyllts ganska flitigt med en jävla massa citat, sagda på flit eller allmänt misstolkande.
Detta har inget med skolan att göra men jag älskar denna lilla svarta bok som ifall man vänder upp och ner och läses bakifrån blir fylld med fältantekningar och rättvänd Citat. Så okej jag ljög innan den har ganska mycket med skolan att göra :P.

Men dagen började med svenska där vi läste om forntidens litteratur, de stakarna hade ju inte datorer och inte ens papper så ifall de skrev ner något vilket var väldig sällan så var det på stenar, papyrus, pergament och bamburör.
Ganska kul att läsa att den största delen av vår litteratur är muntlig, och att "trubadurer och rockpoeter sjunger sina litterärra verk på rockgalor "(ordagrant utdraget). Med andra ord en väldigt gammalmodig författare xD.
Efter denna ytterst underhållande svenska lektion (för att vara just en svenska lektion) så hade man engelska, som började med ett förhör som jag fick ett Big fail på då jag inte läst på det vi skulle, missa typ fyra ord men resten tog jag :P
Så kanske inte världens största failure men ett fail i alla fall.
Sen läste man om vilken position i familjen man hade och läste om alla platser i familjen. Jag hamnade så klart på den ansvarsfulle första födda och min syrra passade som second and lastborn :P

Efter Engelskan så hade man kemi, där fick vi beskrivet vad vi hade gjort i fredags. (eftersom jag inte skrev något då så kan jag berätta att vi labbade lite) Efter kemin så hade vi biologi och där bestämde vi att jag skulle göra ett Excel version av protokollen vi hade skrivit i torsdags :P Ganska enkelt då jag använt Excel åtagliga gånger och är ganska duktig på det.

Efter biologin hade vi lunch och sen hade de andra språk, sen var man inställd på två lektioner kvar, Matte och historia, men vad hände, det vart inte som planerat :O Historian var inställd så det var bara matte kvar :D
Och eftersom jag placerade mig bredvid pratglade Malin och Laila så vart det flumlektion med enbart två tal gjorda xD Sen sluta och man stack hem för att placera sig framför citatboken som för en liten stund förvandlades till temporär sångbok.

Så såg min skoldag ut, och hur kommer Citatboken in i allt jo efter engelskan fick ngn för sig att prata om min citatbok som börjat hamna i centrum nu senaste tiden. Så då blev det att Malin satte igång sin bästa citat maskin och pumpade ut citat så som "I know my blows" eller "Jag är ganska bra på att ta på dig" som de flesta anser är roande exempelvis jag. Dagen har fyllts med skratt från morgon till kväll och dagen slutade med att några n2or typ nollade 1orna i från deras bokstav och inriktning och man såg hur de radade upp te klädrace där några var så vågade och tagit av sig byxor och stod halvnakna vilket vid första anblick var väldigt förvånande.

Detta var min dag i skolan. Ciao (ps skriver ennu ett inlägg idag så vänta en liten stund bara)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0