En dag på skansen. Stockholms glans fins kvar

Har varit på skansen idag.
Det har faktiskt varit ovanligt roande, en sak jag kan göra igen. Skrivet den 27/9-08 kl 21.34

Jag vet att jag skrev för några veckor sen att Stockholm hade förlorat sin glans, jag måste säga att jag har ångrat mig.
Glansen finns kvar, saken var då att jag inte ansåg själva centrum var så lockande längre.

Men efter idag kan jag säga att det är nog enbart centrum. För Skansen och alla sevärdigheter här om kring i denna stad vid Mälaren och Östersjöns blandning, var fantastiska.
Det var inte första gången jag varit på Skansen mende var höstmarknad och äpplefest så det var lite ovant.

Men på morgonen så blev man väkt av små kusinerna (de är så söta!) genom att säga åt mig att vakna och när jag inte reagerade så snodde dem mitt täcke, för att senare ge tebax det...

Aja runt 11 så stack man te djurgården. Vi skulle te skansen på höstmarknad.
Det var väldigt roande! Folk gick omkring klädde som om de kom från en film om 1900 talets början. Ganska coolt!

Det bästa av allt var... KANDERADE ÄPPLEN! Gud vad gott det var! Åh första gången på ungefär 2 år jag åt ett äpple, gud vad gott. Skället till att jag bojkotat äpplen var för att de har fastnat i tandstälningen så fruktansvärt. Men när jag såg de kanderade äpplena var jag bara tvungen att pröva.
Det var mega gott och verkligen dagens höjdpunkt. Sen stack vi och åt. Och sedan till skansens Akvarium. Fint men inget märkningsvärt, förutom krokodilen som såg ut att vilja äta mig. den följde mig med blicken hela tiden.
Det var lite läskigt faktiskt.

Sen åkte vi hem, då åt vi och ja gjorde inget spec och här sitter jag.

Skriver imorrn mer. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0