Söndag, en väldigt upptagen dag.

Hej hallå, ska berätta vad denna dag har handlat om!

Idag har man till största delen sutit...*spännings ökande avbrott*... Ja snart så , snart så...... Här, mitt framför denna plast sak som vi kallar datorn!

Ja visst är det förvånnande, väldigt ovanligt för mig att göra det. Fast jag har gjort lite andra saker, så som klippt gräset, träffat stora feta släkten (som dock var av kortad då inte alla kom) och suttit och klurat ut svar på frågor + tittat film hemma hos Petter.

Ska väll göra en sån där story som jag är bra på så här kommer min dag, Detaljerad!

Jag ligger och halvsover, har varit vaken i ungefär 2 minuter. PANG, "VAKNA MARTIN! DAX ATT VAKNA!" Anna kom in i rummet och ska väka mig. Jag försöker att ignorera henne, var ju så skönt att ligga i sängen och bara vara. Känner huvudvärken komma smygandes, den där jag brukar få när jag inte har varit helt nykter när jag somnat. Men att ignorera henne denna gång fungerade inte, hon börjar välta saker, sätta igång radion och bara vara allmänt systerlig, syskonlig. Så där smått irriterande som hon är så bra på.
Men jag ligger kvar!
Ska inte röra mig!
Då tar hon tag i mitt täcke. Drar det fort av mig och jag känner hur kylligt det är. Gillar inte känslan utav kylla. Det är för kallt! Men men dags att gå upp då? Nee jag försökte verkligen men tog tag i täcket och virrade in mig i det, Anna börjar bli aggresiv och drar hårdare i täcket. Jag ska upp enligt henne. Och enligt resten utav familjen, frukosten är uppdukad. Men det var så skönt att ligga där, aja Anna är på väg ut med täcket och jag har redan sattit mig upp. Så lika bra att ta mig ner då. Går nerråt, tittar in i Mammas och Pappas Sovrum, en ovanligt hög hög hade formats under Pappas täcke. Hm vad kan ligga där, struntar i det för nu och går vidare mot trappan och ner. Känner hur huvudvärken blir värre och värre. Bakfylla?
Jag drack ju ingenting i går kväll, bara tre glas vin. Kanske två för mycket, men sätter mig ner och äter en tunbrödsrulle och en rostad macka. Mm Thé. Bara doften utav det ger mig energi och huvudvärken börjar ge sig mer och mer. Men inte helt utan en panodil är nödvändig och voila Martin är helt återställd.
Jag har funderat länge om det är psykiskt eller fysisk huvudvärk jag har och att jag bara mår bättre för att jag just tagit den där panodilen, för att det ska bli bättre då? Men hur mycket jag försökt så kan jag bara säga att jag mår bättre efter en panodil, lika så en kopp thé. Vilket är underbart så tidigt på morgonen. Efter den ljuvliga frukosten beger jag mig upp för att barikera mig vid datorn.
Läser igenom gårdagens inlägg och ändrar på ett och tar bort det andra. Ett ganska dåligt inlägg om vin är inte nödvändigt anser jag och sätter mig för att skriva något annat. Det blir ett inlägg om den underbara stund jag tillbringat med sofie. Eller jag på börjar det i alla fall. Sedan vill min far att jag ska ut och klippa gräset.
VI skulle få främande och gräset hade växt en anning för högt. Så jag drar på mig lite kläder, plockar på gräsmattan så att inget ska gå sönder och drar i gång gräsklipparen. Vilket går som alltid väldigt dåligt. Så pappa får komma ut och hjälpa till.
Jaha Gasen hade jag i åt fel håll. Men den går igång och jag börjar med klippningen.
Känner till en början att detta är inte det roligaste jag gjort, men efter ett tag börjar känna att detta är ju riktigt skönt. Och jag går runt och runt och runt och klipper gräset. Efter ca en timma så är jag klar med bägge gräsmattorna. Går in och säger åt pappa att ropa ner mig när jag ska bada. Fortsätter inlägget och samtidigt pratar jag med min älskling.
Det går ungefär 20 minuter och de ropar på mig. Min tur att bada.
Skönt skulle det bli.
Jätte skönt. Så jag skriver klart inlägget och bäger mig mot badkaret. Lägger mig ner och känner det varma vattnet runt om min nakna kropp. Jag ligger där. Och bara njuter. Tänker lite grann. Om vad jag ska göra här näst och på Sofie.
Väldigt mycket har handlat om henne de senaste dagarna, och det tack vare att jag älskar henne, en sak jag inte skäms över. Men efter en kvart och jag har förvandlats till ett halvt russin så går jag ur badkaret och torkar mig.
Gör i ordning mig och bäger mig ennu en gån upp. Fixar med lite inlägg på bloggen och sitter och pratar med folk. Sofie inkluderat. Philip ber mig sätta igång Diablo II så jag startar det och spelar ett tag. Detta tar en lite längre stund än jag tänkt mig och gästerna börjar komma innan jag är klar.
Men bäger mig neråt.
Petter hade ringt. Han ville att jag skulle hem till honom och göra biologi senare idag. Jag skulle ringa innan jag skulle åka. Vilket jag gör och efter att ha ätit lite fika och hälsat på släkten så cyklar jag mot Petter. När jag kommer hem till honom ser jag honom, Isabella och Niklas sittandes med Petters Mor framför Teven tittandes på Något frågesports program som ajg inte minns namnet på. Man "Joinar" dem och tittar på detta program. Väldigt roande och man blir furundrad över hur de kan kunna allt. Men efter att det har slutat sätter vi igång med biologin.
Vi svarade på frågorna så utförligt vi kunnde och det gick förhållandevis fort.
Vad skulle man göra nu?
Åka hem? Nej det hade varit onödigt att ens åka till Petter ifall man bara skulle vara där en sån liten stund, särskillt med gäster hemma.
Fortsätta med frågorna, svara utförligare? Nej det hade vi inte lust till.
Se på en av de filmer Petter har på sin fin fina dator? Ja varför inte. Det är alltid mysigt.
Så vi går ner till Petters rum och sätter på en film, efter omröstning så blev det filmen Hancock. En mycket underhållande film om en full superhjälte.
Rekomenderar starkt att se den.
Under filmens gång gled blicken till Petter och Isabella. Och man ser verkligen hur kära de är. De är så söta tillsammans. Det fick mig att tänka på Sofie och jag började sakna henne mer än jag gjort innan.
Efter filmen så satt man och tittade lite på Petters dator. Asså på bilder på Istheshit.net och lite andra sidor.
Men man började fort trötna och samtidigt var man hungrig. Så det bar ganska snart hemmåt, för att äta mat och hamna här. Men först satt man ett tag och tittade på shrek 3 som resten av familjen gjorde. Det är ofta så att jag sätter mig här när jag egentligen borde spendera lite mer tid med resten i min underbara Familj.
Men datorn och alla bekantskaper jag har över detta nätverk är för lokande. Plus att jag ofta är med familjen, det kan ingen säga att jag inte är.
Men jag sätter mig här och börjar med detta. Mitt i allt så Ringer telefonen. Det är min älskling Sofie som ringde.
Hon hade sett att jag ringt och ville bara prata. Man pratar alltså ett tag med henne, De bästa 30 minuterna som hänt idag. Och jag längtar till på torsdag när jag ska träffa henne igen. Vi ska umgås och se på idol.

Men nu har inget annat hänt idag och jag har inte så mycket mer att skriva om.
Så godnatt alla mina läsare.

Ps bästa låten just nu : Sofa Song - The Kooks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0