Naturarens Detaljerade Skoldag.

Hej, Måndag och jag ska skriva dagens arbete i skolan.
Men eftersom jag tyckte gårdagens långa detaljerade skrift var väldigt roande att skriva så ska jag göra ett liknande idag.

Dagen började runt 3, jag hade svårt att sova.
Det gick bara inte.
Jag försökte och försökte, men det känndes inte som om det gick.
"Martin, dags att gå upp gubben" Ropar en vänlig röst från dörren. Det är mamma, klockan är lite efter halv 6 och dags att gå upp. Jag somnade? Det mindes jag inte, men så var fallet.
"Varför ligger kuddarna så där" Frågar hon om soff kuddarna som jag la ner på golvet i lördags då Sofie var här.
"Vah? Jag vet inte" Svarar jag så där nyvaket som man vanligtvis gör när man precis vaknat.
Tio minuter går och jag börjar gå nerråt. Sätter mig ner vid bordet och börjar rosta två mackor.
Thét smakar väldigt gott, Mums mums hette det visst, och ska smaka cocos och choklad.
SÖTT!
Varför lär jag mig aldrig att inte ha i socker på morrnarna, tycker ju inte det är gott längre!
Varför har jag så svårt att avvänja mig en rutin.
Aja, kommer på att jag börjar Nio och säger att Anna kan bada först idag. Hon blir ganska glad och går in och badar.
Klockan är Tio i nio och jag och Niklas virrar omkring, Historia skulle vi ha jah. Men vilken sal?
Vi går upp till B husets 600 plan, nae här är ingen och det är bara 10 minuter kvar, går ner till D husets 300 plan och ser Martin, våran Historia lärare.
Jaha här var det visst.
Sätter sig brevid Niklas och börjar lyssna på Martin, Han ska presentera två lärarkandidater som redan blivit presenterade för oss två gånger innan.
Denna lektion var en samanfattning om Antikens Grekland, Jag säger ovanligt mycket för att vara i ett klassrum, och om det man ska prata om med.
Det surrar i fickan.
Malin har kommit fel och undrar vart vi är.  Efter ungefär 5 minuter hörs ett par knackningar och Malin går in.
Lektionen fortsätter.
Martin hade inte läst på och säger ständigt Antika Aten istället för Grekland, och så berättar han att Zeus var Havsguden, Vilket var ganska fel.
Men lektionen gick förhållandevis fort, och dags att bäge sig nerråt.
Mot Kemin.
Vi gick igenom en fråga och sen dags att börja jobba, flitigt. Jag lyckas inte riktigt men det fungerar ganska bra.
Förhållandevis bra, Så slutar den Kemilektionen och man går ut för att byta böker till biologin.
Där hade vi en genomgång om Populations Dynamik som tog upp hela lektionen.
Så var det lunch.
Snitsel som det heter utan det där tyska utalet.
Gick ner men jag är ganska hungrig nu.
Så hade de andra Språk och jag och Petter satte oss ner för att läsa tidsskrifter.
Jag läser ilustrerad vetenskap.
Ganska intressant.
Man ska tydligen försöka leta liv, på allvar.
Men det går segt och efter ett tag går vi ner för att ha dagens sista lektion.
En matte lektion.
Där vi fick göra en funktion via tester med tärningar.
Det gick ganska bra, om man bortser att vi hade otur.
Och höjde klassens siffror ganska enormt.
Sen slutade man, man cyklade med Petter hem och svängde när man var hemma hos honom. Jag skulle ju hem.
Väl hemma sätter jag på thé och lyssnar på the Kooks.
Sen går jag upp och här är jag nu.
Ska iväg på skytte snart, men inte än. Först ska jag äta lite, Plus dricka en kopp thé till.

Jag sitter och tänker, funderar på om jag kommer överleva, eller dö innan torsdagen kommer.
Dö utav saknad, saknad utav dig.
Saknar dig Sofie, även fast vi träffades i Lördags och ifall jag saknar dig så här mycket nu, hur mycket kommer jag sakna dig på onsdag?

Älskar dig!



Tre nyanser av Bambu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0