Naturarens Synvinkel. Torsdag, Fredag, + Kommande helg.

Hejsan! Skrivet den 26 september 2008 kl. 17.42

 
Sitter för tillfället i bilen på väg till Stockholm. Vi ska åka dit för att hälsa på våra släktingar, Petter, Anna, Emilia och Samuel.
De två sistnämnda är mina små kusiner.
Jag passar också på att ursäkta er alla som läser denna blogg att jag inte lade in något inlägg igår. Även fast jag lovade er det, men kom hem ganska trött kl. 21.45 så jag orkade bara inte.
Satte mig istället och lyssnade på lite musik.
The Kooks blev det och sen runt 22.30 så somnade jag.
Ni som undrar vart jag hade varit så kan jag berätta att jag hade varit hos min älskade Sofie.

Men åter till denna dag ämnet, vilket är fredagen!

Det blir en detaljerad version idag.

Vaknade ganska normalt. Inte för fort. Inte för sakta.
Pappa kom in i rummet och sa åt mig att vakna. Svarade att jag redan var vaken, vilket jag var.
Sedan istället för att bara gå sa han att min mobil hade låtit.
Jag kom på mitt irriterande men väldigt väll fungerande Alarm på mobilen.
Sedan kom jag på att jag lämnat byxor och resten nere på nedervåningen. Det var väldigt ovanligt.
Brukar alltid slänga dem på mitt golv och springa mot telefonen på morgonen. En promenad som är väl behövligt så att jag kan vakna till på morgonen. Därav var jag extra trött i morse.
Men det gick.
Tog mopeden till skolan.
Ja ”Moppebilen” Som de andra kallar den.
Åh!
En sensation!
Det var inte dimmigt, vilket det varit de två första mornarna med moppen, men det var alldeles för hög luftfuktighet och speglarna immade igen.
Ja Martin blev en liten risk i trafiken även denna morgon.
Andra gången på raken detta sker. Men en tredje gång kommer inte att ske, då jag är i sthlm denna helg.
Aja kom till skolan och dags för en psykologi lektion.
Vi analyserade några beroenden ur en behaviorists synvinkel.
Vi skulle kolla vad som var Starten på beroendet och varför det hölls sig kvar, enbart ur en behaviorists synvinkel. Lektionen gick fort.
Men efteråt så var det matte, ett prov som inte var så jätte förberett, vi visste inte något om det.
Som tur var så var det inte något alvarligt prov, utan ett övningsprov.
Det gick förhållandevis enkelt, men måste läsa på denna helg.
Nu var man skapligt hungrig.
Som tur var det lunch, Korv, makaroner med klegg och coscos blev det och det gick ner.
Nu skulle det smaka gott med kaffe, men nej! Jag hade inga pengar, inte på mig i alla fall.
Efter Lunchen var det dags för fysik. Mycket arbete gjort på förhållandevis kort lektion. Och givande var det med.
Sedan hade man håltimme. Man åkte hem till Petter för att skriva ut Biologi rapporten. Vi ändrade två ord och drog ut den igen och åkte till skolan igen.
Sedan var det dags för en kort kemilabb och sen hem, vänta i en timme och åka och spela gitarr.
Stockholm nästa.
Sitter i bilen nu på väg till Stockholm.
 Datorn lägger av snart.
Måste alltså avsluta nu.
Hej svejs.
Hörs imorgon, där jag berättar om ja torsdagen tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0