Skolblogg + Skolbloggen en dag sen

Hej. Dags för skolblogen, förlåt att jag glömde detta igår.

Glömde skriva gårdagens Skolblogg så skriver den idag med :P
Mig blir ni inte av så lätt;P
Men börjar med dagens Skolblogg.

Idag hade vi heldags exu... Ecuxt... Aja jag kan inte utala det kan verkligen inte stava till det men låt oss kalla det Heldags Biologi fältstudier.  Dagen började med en helvetes cykeltur till kolmsjön, det var dåligt skylltat och jag åkte ca 2 km fel och fick vända igen, Jippie!... Efter detta missöde så var man framme. Dagens uppgift att ta reda på och om + gämföra tre ekosystem, Barrskog, lövskog och myr.  Vi började med barrskog, Vi tittade i en ruta 10x10 m  som hade tre 1x1 m rutor. Vi kollade saker som trädskikt, buskskit, bottenskikt och fältskikt. Vi tittade också på jordmånen, stackars aevan som fick gräva groppen, inte för själva grävningen utom pga alla stenar.

Sen var det dags för myren, vi skulle kolla på lite växter och vi fick ta på oss vaddstövlar och gå ut på myren, det var riktigt roande :D Gå runt och helt plötsligt sjunka ner en meter i vatten :D, Hur det gick med arbetet? Det har jag ingen anning om då jag inte riktigt fattade vad man ska göra där. Efter myren var det lunch och eftersom Petter köpte fika igår tyckte jag det var min tur denna gång. Så jag köpte ett paket chokladbollar och en pepsi sen var det dags att åka mot skolan och äta. Sen hade man ingen att göra på en timme.

Efter denna rast på en timme så skulle man cykla te sjöbo knäppan, där skulle vi kolla på lövskog. Där skulle vi göra samma sak som på barrskogen, nu fick jag antekna dock och jag skrev  t.ex. detta: Kärs=Kirskål=Hundkex, Tätare, Mer artrik och mer konkurens än i barrskogen.  Ja jag kan hålla på ett tag och skriva antekningar då jag skrev tre sidor med antekningar. Efter detta ekosystem var det dags att cykla hem.

Jag vill inte se en cykel igen på en vecka! Usch så mycket man har cyklat idag. Först över 6km till kolmsjön (blev över en mil med tanke på felkörningen) och sen 6 till skolan, Sen 3 från skolan te sjöbo knäppan sen till sist en mil från sjöboknäppan och hem... FY FAN VAD JOBBIGT!!!  Gaah! plus att man cyklade te djurkälla och hem igår, det är nästan en mil det med! Just ja gårdagen!

Jag kommer inte ihåg det mesta från igår men det jag kommer ihåg är miljökemin då man åkte till djurkälla och pratade lite bergarter och fikade. Ganska trevligt och Matte Data klassens elever är faktiskt ganska trevliga^^, Mycket trevligare än NEs elever.

När jag kom hem idag duschade jag och sen städa rummet, Sofie skulle komma en stund. När man var klar satte man sig med läxorna som tog en timma att jobba med och Sen kom Sofie ^^, Vi hade det trevligt en stund tills hon var tvungen att åka, och tyvärr sofie men dina citat är för bra så de hamnar rakt in i Citatklubben! :D Förlåt. du får straffa mig på söndag;P

Hej då på er! Just ja! Måste visa världen ett av världens bästa klipp!

Stephen Lynch - Superhero (part 1) och Stephen Lynch - Superhero (part 2)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0