Skytte Mästaren!

Idag hände det jag länge längtat efter, det som verkat omöjligt, det näst intill förbjudna.
Jag slog Rasmus på skyttet.

Ja det är sant! Jag slog Motalas stolthet inom ungdoms skytte, landslagsmannen och nations mästaren Rasmus Pettersson eller vad han nu heter i efternamn, P börjar det på i alla fall. Vi stod sida vid sida och hade vår lilla shotout mot den oskuldsfulla tavlan men som även var väl förtjänt vår behandling. Det började dåligt men poängen ökade och på den 3: dje serien såg vi att det skilde en poäng mellan oss, då började tävlingen. Jag bestämde mig att vinna mot honom denna gång. Och det var jämt enda in till slutet! Spänningen steg inför sista serien då ställningen var så att jag hade ett poäng mer än honom. De fem skotten var utdragna för mest precision och för koncentrationens skull. Och så skyttet var klart, allt var avgjort, vi skakade hand och gick fram för att ta en riktig koll på tavlorna, Jag hade behållit ledningen med ett poäng och på så vis vunnit vår shotout. Hur gick det i den faktiska tävlingen?, 3: dje placering men det skiter jag i då jag för första gången gjort det omöjliga, en riktig prestation och kanske ett tecken på att mitt mål faktiskt går att nå, att vinna klubbmästerskapet, bara Felix Kumlin som jag måste slå.
 


Welcome to my world, Lets do the impossible, Lets conquer Hell!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0