Tis+Ons In the sight of Nature!

Hej hallå.
Vet att det inte kom något inlägg igår, men det kommer nu.

Tisdag.
Ja, blir inget detaljerat då jag inte minns så mycket mer än att man fick tårta på engelska lektionen och att en rolig lärare kom in och hälsa på med.
Hon har Ulf liknande utfall och är ganska intresant att lyssna på. Klart bättre än karin.

Efter skolan så gjorde man inte så mycket. Stack te Sofie och såg på idol. Var riktigt mysigt.
Saknar henne men man träffar henne imorron ju <3.

Onsdagen!
Ja, dagen började som alla dagar. Med ett uppvaknade, I woke up!
Ja annars skulle ju dagen aldrig börja, inte enligt min hjärna åtminstone. Man hade sovmorgon och tillbringade den med att förgöra Spanien. Var roande att se dem springa runt och tro att de ska klara sig.

Skolan började. Man hade engelska, ett litet glostest. Hade bara tre fel så man är ganska nöjd. Sedan hade man biologi labb, vi räknade ennu en gång spanmål. Denna gång ärtor som vi lekte var "Ärtdjur"  ochh såg hur de spred sig på en bräda, 100 hade man och brädet inehöll 100 fyrkanter. Eller 100 cm^2. Efter att de hade spritt sig så funderade jag och petter ut varför det såg ut som det gjorde och ritade lite kartor med hav och öar osv. Under tiden ville jag inget annat än att komma hem och spela Civ, Då kom petter med något nytt. Han kom på varför jag började tänka så. Jag är facinerad utav länders gränser, geografiska gränser i almänhet. Strategiska som icke strategiska så är det min grej. Jag kan inget annat än att hålla med.  Älskar alla sorters Strategi spel, och tur baserade (med fasta gränser eller ja gränser över huvudtaget) mer än RTS. (ni icke datanördar bry er inte om denna del)

Men efter detta ärträknande så hade man lunch. Makaroner och klägg.
Sen hade man dagens sista lektion. Fysiklabb. Vi värmde stenar och vatten.
Inte lika roande och inspirerande som Ärträknande men roande.
Sen stack man hem. Prata med folk och skrev biologi. Sen lite civ och sist:

Skytte?
Japp skytte.
Man var lite extra taggad idag och sånt.
Man satte sig ner, lyssnade på Lidas. Stallde sig och började skyttet.
Gick väldigt bra. hittade verkligen rätt idag. Även att gasen tog slut gick det förvånandsvärt bra.
Sköt en 48 (av 50) och sen så gick det lite sämre när man blev tröttare.
Sen var det dags för final skyttet. Man stalde sig. Följde instruktionerna. Väntade på resultaten.
Jocke kommer in. Resultaten i sin hand. Frågar vem man tror ha vunnit. Alla säger fel och jag skriker vah!
Jag hade vunnit. Vilket inte var så förvånandsvärt mer än att jag skjutit bättre än rasmus. Men att jag slog Felix var väldigt Förvånandsvärt. Och jag har inte riktigt smält det.

Det var min dag. Ciao
Kommer en detaljerad imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0