Grattis(i efterskott)!

Ja må dom leva!

Grattis kan jag ju börja att skriva, Bella och Alex fyllde igår och nu var det väll dags att prata om gårdagen.

Den började med kräftkok, kräftskiva på kvällen och då behövs det ju kräftor. Tyvärr hade vi inte fått tillräkligt många, fel placering på burarna, flyttade på dem en bit och idag fick vi massor, som tur var fick vi ca 100 av farmor också så att det räkte till alla.

 Men som sagt var det kräftskiva med släkten innan man stack och firade Bella och Alex (Förövrigt kommer vi fira dem på fredag igen). Men denna gång kom inte hela släkten, inte ens halva så vi blev bara 15 pers. Men kräftor, öl och umgänge vart det innan jag stack iväg till Bella.

När jag kom fram så var Niklas, Bella, Petter och Laila(!) där, Jag vart måttligt förvånad över att just Laila var där, hon brukar aldrig hänga med och denna gång så hade hon sagt vi får se som man kan dra ett likhetstecken till jag kommer inte komma. Men hon var där i alla fall, även om hon stack väldigt tidigt(något om att hämta en släkting i Linköping.) Men innan dess hade Alex, Mange och Tj kommit. Mange och Tj såg ut som Silent Bob och Jay enligt Petter, en sak som jag faktiskt kan hålla med om. På kvällen åt de andra tacos, jag hade ju ätit på kräftskivan. Men ätartävling var jag med på, det gällde varsin skål med sallad. Då jag mötte Petter så såg alla andra detta som SSU Motala mot Petterpartiet, något jag inte riktigt såg det som. Men om vi tittar ur detta perspektiv kan jag säga att Petterpartiets Representant vann brutalt, något jag inte riktigt vet om det var bra för Petterpartiet eller ej. Jag kan säga så här att jag ej har en stor mun. Det hade Petter, och även här undrar jag om det är så positivt för Petterpartiet eller ej… Men men, vi körde med Paprika också, då vann han efter 30 sek. Jag hade knappt börjat då.

Senare stack de andra till Pubben och jag hamnade här hemma då jag är för liten för pubben. Detta tyckte jag var surt men inget jag kan göra något åt.

Det var allt och vi hörs ngn gång. Ciao!


Titta mamma, sådanna åt jag igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0