Hockey!

Fan då, jag hade fel och det blev en 3-4 förlust för LHC! Fan vilken skitmatch…

Egentligen var inte matchen så dålig, dock var resultatet det.
Under första perioden så gjordes det 5 mål(!) vilket inkluderar de 4a som Frölunda gjorde, två vilka jag anser LHCs målvakt måste ta på sig. LHC Bytte målvakt efter det fjärde insläppta och den andra målvakten släppte inte in ett mål, han gjorde till och med ett antal väldigt snygga parader! Men låt oss ta målen i korthet (Jag kommer ej skriva vem som gjorde målet då jag ej kan namnen! Dok vet jag vilket lag och i vilken ordning de kom).

Först så gjorde Frölunda ett mål på numerärt överläge, det kan man ej skylla målvakten på. Det andra målet gjordes av LHC, även detta på numerärt överläge. Efter det kom ytterligare ett mål på numerärt överläge för Frölunda. Sen kom dock två helt onödiga och orättvisa mål vilket gav Frölunda en 1-4 ledning.

I Andra perioden kom efter mycket möda en reducering från LHC vilket ökade hoppet för att matchen skulle sluta lyckligt.

I Tredje perioden kom efter att två Frölunda spelare blivit utvisade det tredje målet för LHC. LHC gjorde ett mål innan dock fast domaren hade blåst sekunden innan så det blev ogiltigt. LHC kämpade nästan fram en kvittering men lyckades inte och det blev en förlust.

Domaren har jag inget att klaga på, det var några små saker, men annars sköte de sitt jobb som de ska.

En till sak: Det var förbannat kallt, fryser än.

Detta var allt från mig. Ciao!

Titta Mamma, världens bästa hockeylag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0