Jävla Svårfångade jävel!

Hej jag är tillbaks!

Nu är jag tillbaka! Inte efter en god omgång Spore… Nej nej, direkt efter att jag startat Spore ropade pappa på mig. Han undrade om jag inte ville med och fiska kräftor. När jag fick denna förfrågan blev jag lite ambivalent, men jag följde med till sist, tänkande ” äh så farligt är det ej, kul att fiska med.”

Vädret var bra tills vi kom till riksväg 50… Då öppnade sig himlen och det började ösregna.
Vi tänkte ”Shit hur kommer detta att gå?” Men vi fortsatte och när vi var i Övralid så såg det ljust ut över sjön.
Det regnade inte och vi hoppades få slippa det.

Vi började beta med hundmat (Väldigt effektivt!) och väntade på båtägaren, i förhoppningarna att det skulle gå på sidan av. Det gjorde det ej… Det började med dugg och det kan man leva med, men senare kom spöregnet. Vi körde ändå och åkte ut. När vi var tillbaks i hamn igen var jag dygnsur! Upprörd och undrade varför Pappa lurat med mig på detta för!

Men men nu är jag hemma igen. Torr men lite skakad efter denna traumatiska händelse!

Får se om jag skriver imorgon. Kräftskiva och umgänge med Isabella och gänget, så mitt schema är fullspäckat! Aja Ciao, vi får se när nästa gång är, till dess! Ciao!


Titta mamma! En sån där svårfångad jävel!

Kommentarer
Postat av: nicke

hundmat? :O

2009-08-21 @ 22:50:26
Postat av: Martin "Mosvaka/Krull" Isacsson

Jupp Hundmat... Torrfoder, fungerar otroligt bra (det enda som gäller är att det luktar mycket och räcker länge!)

2009-08-21 @ 22:54:24
URL: http://mosvaka.blogg.se/
Postat av: Kapten Korv

Tyckte det stod "fågel" först istället för "jävel". Blev därför smått förvirrad när jag tittade på bilden.

2009-08-21 @ 23:41:21
URL: http://strumpmannen.blogg.se/
Postat av: Jühan

Det får inte vara ruttet heller. Leverpastej måste vara oslagbart som bete. Gäller bara att e till att det inte löser upp sig i vattnet;P

2009-08-22 @ 00:06:23
Postat av: Gäb

Rutten fisk har alltid funkat bäst för mig, och så ska man skära upp den och gojsa lite så den verkligen stinker. Fast bland gubbarna på det årliga allmäna fisket i Vadstena går ryktet om att ekorrkött är det allra bästa. Hur man nu får för sig att testa det.

2009-08-22 @ 18:59:33
URL: http://derkohlkopf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0