NSV och Yoghurt

Aah, äntligen måndag, dags för dagens Naturarens Synvinkel på Vardagen eller som jag hädanefter kommer kalla det NSV.

Dagen började med Engelska C, där vi översatte en text samt läste och tolkade en annan text. Sådär må jag säga, men fortfarande mycket prat så det var väll bra. Efter Engelskan hade vi Matte, en lektion som jag arbetade bra på, jag och Laila arbetar faktiskt ovanligt bra när vi jobbar ihop.

Sen var det Lunch, usch Kebbabgryta det värsta de kan servera. Efter Lunchen hade vi Samhäll och åter till att bygga samhälle på ö, vi ändrade upplägget på våran redovisning, vi fick även se på en grupps redovisning. Den var rolig. Efter Det hade vi Bioteknik och där fick vi lära oss om bioteknikens historia. Det var intressant.

Efter det så stack jag hem, Yoghurta lite och sen var det klippning och SSU Möte. Efter Det var det dags för Yoghurt igen. Sen sov jag…
Aja Ciao!

Nu är det tisdag. Dags för Dagens NSV.

Dagen började med en väldigt välbehaglig sovmorgon, som jag spenderade åt Yoghurt! Sedan hade jag ju självklart skola och Fysik B, Jag var väldigt effektiv på den lektionen och är nöjd över resultatet. Efter var det Klassråd där vi tog upp Draget och drog över på rasten, som blev tio min istället för 20 som den skulle ha varit. Efteråt hade vi svenska där vi fick lyssna på när Karin läste en bok, Aniara (som vi ska läsa klart plus en rysk bok, som jag ej fixat åt mig än, vill inte det men måste det snart.) Efter svenskan var det Matte som jag var mycket mindre effektiv på. Jag sög verkligen på den lektionen. Seg var jag och det var gött med psykologi efteråt. Den var lång!
Efteråt vart det lite Yoghurt innan Speedway. Vi vann med 30 poäng! Gött var det! Nu måste vi vinna mot Västervik och Rospiggarna mot Dackarna för att vi ska ta oss till slutspel! Vilket vi måste!

Det var allt Ciao! Och nu är det onsdag, måste skriva något roligare som inledning, Hm Tjosan Hoppsan? Ne det var inte så roligt… Äh dags för Naturarens Synvinkel på Vardagen onsdag.

Jag kan ju erkänna att det har varit onsdag på de två dagarna innan också, har nördat Crossfire, eller Yoghurt som vi säger. Aja Dagen började med en dygnsur Martin på väg till Biotekniken, vi skulle labba och jobba grupp. Labba blev det ej så mycket av då en viktig maskin gick sönder som skulle sterilisera det vi skulle jobba med. Istället hade vi Grupparbetet, Jag, Petter, Alex och Johan valde Herpes som vi ska redovisa om om ett tag. Efter hade vi Fysik C som är ett flumämne, riktigt gött. Efter Det hade vi Lunch, Kortspel, Svenska Och Fysik B, som jag arbetade matte på, Har jag sagt hur bra jag och Laila jobbar ihop? Går jätte bra! ’om lektionen är tidig… Sen vart det dags för Yoghurt och här är jag nu.

Vi hörs mer senare(imorron) Puss o kram till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0