Suck on that Spåmän!

Haj Haj och välkomna te hajk får ni vara, idag ska vi prata om haestar, men inte vilka haestar som helst utan flo-haestar. Eller inte.

Hm det är ganska skönt det här. Sitta ca 20 minuter varje dag och bara skriva vad som hänt. En bra start på mitt nya bloggande. Nåja vad har hänt idag då?

Jag började med att ha Sovmorgon, vilket är det bästa sättet att starta en skoldag. Efter denna väldigt sköna sovstund gick jag upp för att fixa mig för dagen, Första lektionen var Fysik B. Under denna lektion var jag väldigt inaktiv, eller i alla fall i min bok. Hjälpte mest Laila med uppgifter. Så lite aktiv var jag men jag kan vara mycket mer effektiv.

Efter det var det dags att bestämma sitt egna samhälle på en tropisk ö. Det var roligt med diskussion om sjukvård, äldrevård och hur resurser ska fördelas (vilket jag fick igenom att de skulle delas helt lika. Oavsett vad du gjorde. Alltså slapp man klassklyftor i ett senare stadie.)

Sedan var det lunch, hm kyckling och fisk soppor var det på matsedeln. Jag testade fisksoppan som smakade skumt. Kycklingsoppan var tydligen den godaste soppan som fanns, enligt Aevan (Uttalas Ivan). Nåja jag är inte så mycket för kyckling.

Efter lunchen var det dags för Fysik C, första halvan pratade vi om Strålning och att man faktiskt har en höjd risk för cancer bara genom att bo i Motala då Motala ligger på en grund som är alunskiffer rik och alunskiffer är faktiskt riktigt Uran rikt, och Uran är det som ger upphov till Radon (det bildas radon efter att Uran har sönderdelats ngn gång). Alltså bor vi på en Radioaktiv grund och utsätts för mer strålning än folk i städer som Göteborg eller Stockholm. Som ligger på en granitgrund.

Andra halvan satt vi i Miniaulan där visade ha oss ett program för att se stjärnhimlen, alltså vart vissa stjärnor, planeter och galaxer är i just den stund och plats du är på. Det visar även vart man ska kolla på kvällen (spola fram) Alltså, den förutspår framtiden...
Ha! Suck on that spåkvinnor eller spåmän/Medium Vetenskapen har äntligen uppfunnit ett program som gör det ni påstått er göra i alla tider, skillnaden: Vetenskapens program har rätt…
Every time!

Efter skolan så stack jag till stan för att leta presenter till Alex och Bella som fyller 18 imorgon, Grattis i förskott! Hittade för övrigt massor jag vill ha. Får bli nästa gång. Hm nu ska jag spela Spore! Kommer skriva ngt mer senare sen, Till dess! Ciao.


Ha! Suck on that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0