Petter Petter Petter...

Hej detta är ett svar på Petters inlägg: Här.

Petter Petter Petter. Jag skyller på Passiviteten då istället för att sänka folks skatter med någon procent så att folk får ca 1000 kr i månaden mer, som sen går åt till att betala förhöjd a-kassa eller en bostads försäkring, kunde han lagt pengarna han lånade(!) på kommunerna, eller de jobb bidrag staten betalar till vissa företag. Så som korpen.

Detta jobb bidrag som har sjunkit har gjort så att korpen ej kan ha kvar alla extra arbetare som de hade god användning av innan. Då de ej får detta i samma omfång som innan måste de ha fler heltids arbetare som gör så att detta jobb bidrag fortfarande ges till korpen.

Sen så vilja rätta några saker till, en socialdemokratisk politik har aldrig velat ha planekonomi. JAG har aldrig sagt att jag vill ha planekonomi. Det jag sagt att jag vill ha är en stat som samarbetar med marknaden. En Stat som samarbetar med kapitalet, detta är ej planekonomi, inte heller är det kapitalism. Utan det är en Socialdemokratisk marknads politik.

Sen har faktiskt Reinfeldt varit passiv. Han har inte gett kommunerna någon hjälp i att lindra finanskrisen. Jag har aldrig skyllt på Reinfeldt att vi har finanskris, det är Jenkarnas fel eftersom det var där det började. Men Reinfeldt har inte hjälpt till i att lindra den jobb och finanskris vi har idag i Sverige, han har ej förvärrat den men även ej lindrat den och det är det jag kallar för Passivitet!

Ps. Jag har fortfarande jobbet kvar, men jag kommer bara kunna jobba 6h i sommar... Då de måste ha heltids anställda som jobbar där. Så att de klarar sig.

 

Kommentarer
Postat av: Strumpmannen

Det är klart att korpen vill ha in sina ordinarie. Det förstår alla. De vill ju utnyttja de som har fast lön så mycket som möjligt i kristider som dessa. Det du glömmer är att regeringens resurser går till helt andra saker än att bidra till korpens kassa. Enorma summor har gått till att hålla bankerna på fötterna, något som är mer vitalt än korpens bidrag. Där hade inte socialdemokraterna gjort annorlunda mot alliansen.



Och angående planekonomi så tittar jag bara lite snabbt på "A!Anti!Antikapitalista!" tänker en stund och kommer fram till att politiska organisationer är tröga om de säger saker de verkligen inte menar.



Dessutom så har Reinfeldt gjort saker. Stöttat bankväsendet bland annat. Dessutom så har regeringen gett kommunerna 17 extra miljarder att arbeta under de närmsta tre åren. Vilket inte jag ser som "inget".



2009-06-09 @ 19:48:05
URL: http://strumpmannen.blogg.se/
Postat av: Isabella

Varför bry sig så mycket om politik ? Skriv om något mer än bara politik !

2009-06-09 @ 23:30:05
URL: http://isabelllllla.blogg.se/
Postat av: Martin Isacsson

Ska försöka!

2009-06-24 @ 00:27:54
URL: http://mosvaka.blogg.se/
Postat av: strumpmannen

Mer skriv, mindre slack!

2009-07-24 @ 14:55:35
URL: http://strumpmannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0