Oj Oj Oj

Hej kära läsare, jag tänkte börja med att ursäkta min inaktivitet här på sistonde men ångrade mig och börjar direkt med att berätta vad jag sysslat med under den tid jag inte skrivit något här.

Ja det var ju ett tag sen jag skrev här, skälet är att jag inte haft tid eller lust att skriva något. Har till exempel skrivit en projektarbetes raport och en uppsats om boken Dvärgen.

Aja jag har faktiskt varit på Ungdoms Sm i luftpistol, kom tia vilket inte är så dåligt, blev dock väldigt besviken på mig själv efter att jag hade skjutit. Jag kan ju skjuta mycket bättre än vad jag sköt. På vägen upp läste jag en Bok, jag skrev faktiskt i min "Citat bok" om den och hade tänkt dela med mig av mina tankar kring den. Så här kommer det jag skrev den 7/3. På väg upp till Avesta där skyttet skulle äga rum:

" Till bloggen 7/3.
Hej jag har inte skrivit här på ca två dygn (tänk på att jag sitter i bilen påväg till avesta för 80iaden final. För er som inte skjuter luftpistol så kan jag berätta att det är ungefär som ungdoms sm i luftpistol.) Klockan är halv nio och jag har precis läst klart Amos Oz's novell Hur man botar en fanatiker och gissa vad... Han är ju helt underbar! Jag har helt klart hittat en nu favorit författare som hamnar delad etta med min gamla älskling, Douglas Adams som även han är helt underbar! Men åter till boken. Hur man botar en fanatiker handlar om som namnet antyder vad en fanatiker är och hur man botar fanatism, Palestina-Israel konflikten och hans författarskap. Där kommer han fram till att de tre största botemedlen mot fanatism är: Humor, Fantasi och Komprimismer, de sista anser han även kommer vara den enda lösningen till Israel-Palestina konflikten. Men den handlar inte enbart om Fanatism, den skulle verka väldigt torftig och tråkig då, nej han använder sig av humor genom hela boken som gör den ytterst rolig att läsa. Hans sätt att virra bort sig i andra ämnen än det han egentligen pratar om och ahns snabba ämnes byten späder även på humorn i novellen för at påvisa detta ska jag nu ta ett utdrag ur boken då han pratar om sitt författarskap:  Jag minns en gammal berättelse där en person i Jerusralem, var annars, sitter på ett litet utecafé och där inleder ett samtal med en gammal människa brevid. Och det visar sig att den gammle är Gud själv. Ja personen tror först inte på det, men efter vissa tecken blir han övertygad om att han sitter mittemot gud. Och han har en fråga att ställa till Gud, givetvis en mycket angelägen fråga. Han säger " Käre Gud, var nu snäll och tala en gång för alla om vem som har den rätta tron, de romersk katolikerna eller protestanterna eller kanske Judarna, eller är det Muslimerna? Vem har egentligen den rätta tron?" Och i den här berättelsen svarar Gud " Om jag nu ska säga som det är, min son, så är jag inte religiös, jag har aldrig varit religiös, jag är inte ens intresserad av religion."  Och så vips pratar han om att man argumenterar om och med allt och alla i Israel, till och med Gud.
Den är absolut läsvärd och jag rekomenderar den starkt!
Men nu orkar jag inte skriva mer, ska sova sista biten. Måste ladda till tävlingen, vi kanske hörs efter skyttet Ciao och godnatt(morgon)"

Ja, det var två tävlingar. Första kom jag sjua på och så Sm kom jag 10 på. Men sen har jag skjutit en tävling till efter denna vilket jag kom trea på så nu är jag nöjd^^,

Vad mer har hänt? Jag har startat upp SSU i Motala så nu finns det en styrelse och vi är i fullgång med politiken. Jag valdes till Kasör.

Sen har jag firat 6 månader med min älskling vilket var underbart! Älskar dig Sofie <33

Men nu orkar jag inte skriva mer, ni får ha det gött och godnatt!

Bara för att propagera lite kommer här en SSU bild ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0