Musikcafé = Tio Tummar Upp!

Älskar små mysiga caféer med Live Akustisk musik!

 

Ett exakt sådant var man på igår då det var Musikcafé på Café Sjöglimten.

 

Artisterna bestod utav en hel del gymnasieelever med smak för den akustiska konsten. De var faktiskt jätte duktiga och hade bra låtval! Speciellt Fiona som valde Naive som extra nummer. Folket som kom dit bestod av vänner till artisterna och det blev ganska jätte fullt! Så fullt att de i soffan nästan fick sitta i varandras knän jag som kommit tidigare fick tag i en stol medans Bella, Sofie och Julia fick stå innan de lyckades få tag på och delade på två stolar.

 

Något jag gillade skarpt var mysstämningen och att man fick gratis te. Te är godare än kaffe som jag nästan enbart dricker för att få lite extra hjälp att klara av Skoldagen. Då folk upptäckt att jag dricker mycket kaffe och ganska ofta har de fått för sig att jag är jätte beroende av det. Något jag själv ej anser att jag är men kan nog mycket väl vara. Dock klarar jag mig väldigt bra på helger och lov utan en enda kopp kaffe. Dock dricker jag desto mer te då…

 

Nu vill jag bara att en sak ska ske, det är att man bestämmer att ha ett sådant musikcafé två gånger per månad. Något folk säger att ”nej det kommer inte komma lika mycket folk då” något jag anser vara helt felaktigt, då jag vet att totalt antal besökare kommer öka drastiskt…

 

Jag borde nog skriva något om torsdagens utflykt till Landeryds golfbana där man även har ett Astronomi sällskap.  Och där vi fick dels se Jupiter, Uranus, Sju stjärnorna, Andromeda, En nebulosa, Två Dubbelstjärnor och en hel del stjärnhopar samt en grön laser in action vilket allt var väldigt häftigt och kallt då det var ca 5 minusgrader men det orkar jag ej göra.

 

Ciao! Dagens Bild får bli ett Te glas

 

Titta Mamma! Ett Te Glas!


Kommentarer
Postat av: Missie- The One

Heej! Kollar in din blogg och passar på att önska dig en trevlig vecka! :)



(Lägg gärna till min blogg på bloglovin, om du använder dig av de, vill du så gör jag gärna desamma)

2009-11-02 @ 11:27:08
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0