Höjdpunkter v 36 och NSV Måndag!

Hejsan och välkomna till dagens blogginlägg. Dagens Avsnitt kommer handla om den gångna veckan samt gårdagen. Ha en trevlig lässtund.

Ja, jag skrev ju inget förra veckan. Kan skylla på väldigt mycket men orkar inte… Ni får vara glada att jag skriver nu istället^^,

 

Men jag hade tänkt ta höjdpunkter från förra veckan, då jag inte minns vad jag gjort in i minsta detalj varje dag. Aja här börjar vi:


Vecka 36 höjdpunkter.

 

Ja vi kan ju börja med måndagen, höjdpunkterna där var att jag sköt för första gången på ett bra tag och det gick jätte bra! Jag känner verkligen att jag fortfarande kan det här och detta kan nog bli en riktigt trevlig säsong.  Senare efter skyttet övningskörde jag, något som gick utomordentligt bra. Börjar alltså lära mig detta. Med lite sammanfattning så var måndagen en dag där allt bara fungerade!

 

Nu hoppar vi tisdagen då inget spännande hände då.

 

På onsdagen så fixade jag och Petter kött till Köttmännen, något som fick en att känna sig supersnål då vi fick en bit gratis… Senare på kvällen kom Sofie, vi satt och prata, lyssnade på musik och bara var. Det var jätte trevligt och kommer nog göras om nu i veckan.

 

På torsdagen skulle jag och Petter fixa med våra bombningar av köttet vi fixat dagen innan. Det gick även det jätte bra. Dock hade ngn stängt av ugnen när vi kom tillbaka och vi fick fixa med dem dagen efter. På kvällen hände inget speciellt.

Det gjorde vi och vi blev måttligt förvånade av färgerna. Blanken var så klart ofärgad. Men proteinet var gul grönt (vi hade utsatt de för högt tryck och värme samt koncentrerad salpetersyra. Det var en enda soppa) och lite grönare. Men fettet var iofs starkare grönt vilket tyder på mer koppar, men här är det skumma och förbryllande, andra fett provet var svart blått! Vilket vi blev väldigt förvånade över och det är något som jag inte kan släppa. På kvällen var det Gymnasierock, något vi gick på för att vi gillar musik. Det var kallt men musiken var riktigt bra! Lyckad kväll må jag säga.

 

På lördagen så stack jag och Petter ner till hamnrock för att vara med på en utlottning av en elgitarr, något som den tursamme Petter självklart vann. Sen stack vi hem te mig och åt för att fortsätta hem till Petter för att spela Hans nyss införskaffade rockband spel. Det var väldigt underhållande!

 

Det var alla höjdpunkter på den veckan. Tack eller vänta just ja gårdagen!


Naturarens synvinkel på vardagen: Måndag

Ja gårdagen får jag ju inte glömma.

Då hade vi som en början Engelska C, det gick smidigt och bra, mer än att Petter höll på att dö! Eller ja i alla fall somna.

Efter engelskan var det matte, och genomgång. Så det blev inte många uppgifter gjorda denna gång, men en hel del nya kunskaper.

Efter matten var det samhäll, det var mest en diskussion om betyg/inte betyg mellan läraren och Philip, där jag tror att det blev en oavgjord debatt. Efter debatten skulle vi bestämma i grupp vad vi ville lära oss om, vad som vore bra att ta upp i terminens studieplan, lättare sagt än gjort då jag hamnade med två lite mindre seriösa och en som bara skulle ta partiska saker och försöka skapa diskussion om vartenda ämne vi tog upp… Men jag lyckades till sist få fram ett par förslag som man skulle se ur ett opartiskt synfält.

Efter Samhällen var det lunch och bioteknik, där räknade vi våra bakterieodlingar , jag och Niklas fick en ordentlig mängd och en hel del olika variationer av bakterier på våra. Det äcklade de flesta men det var kul att räkna dem. Vi stack tidigare och fotades, efteråt så stack jag med Petter och Bella till stan för att bara dra runt.

 

Jag gick in i en skivaffär och fann Arctic Monkeys album ”Favourite Worst Nightmare” och “Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not”. Det enda som saknades var “Humbug” Den fann jag förövrigt nyss på Spotify!

Martin = Klad Haest! Sen drog jag hem och upptäckte att jag hade pengar, funderar på att köpa mig de två albumen men får fundera ett tag.

 

Men nu måste jag dra till skolan, här är en Klad Martin. Ciao!

 

Titta mamma! En Klad Martin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0