Helg trevliga helg!

Äntligen är den första veckan i skolan över!

En kort vecka med enbart två dagar, något som förvånar de flesta då det imprinsivt enbart är Motala som lagt sina skolstarter så här tidigt.

Efter att ha vaknat till pappas "Martin, har du sovmorgon?" Vilket fick mig att sitta nyvaken i min säng, stirrandes på klockan i ca 1 min innan jag lyckades komma på att jag inte hade det. Så bar det av till skolan, där skulle jag och petter tilverka bomber, nej inte explosiva sådanna mer sådanna som fräter sönder din arm om du får innehållet på dig (or not). När vi stod och fixade med dessa upptäckte vi att det rann saltpetersyra på oss, petter fick på handen medan jag klarade mig med min tumme, så nu har jag en gul fläck på tummen som svider, medans petters hand är gul och vi har konstanterat att han har drabbats av gulsot.

Hoppar nu över resten av dagen, vanlig tråkig skoldag då jag glömer usb osv, inget märkvärdigt.

Efter skolan dock så bestämde jag, Markus och Astrid att åka till skolgårda, där jag och Astrid vill hålla våran MaD lektion. När vi väl hittat en parkering och kommer in till själva byggnaden så får vi direkt en ilsken lärare som skriker åt oss: "Nu har ni allt kommit lite fel va?!" jag smått förvånad av vårat välkomnande hinner inte reagera, det gör dock Astrid som direkt svarar med: "Jo, vi var på väg till platen men hitta inte, sen kom vi hit och vi tänkte att äh, vi går om. Vart är rektorn?".
Läraren lugnar då ner sig och pekar på rektorn som står precis brevid oss. Vi börjar förklara våran anledning till att vi är där och så är allt fixat.

Nu så ska jag te kusin Jennie(eller Jenny, minns ej stavningen).
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0