The Dark Knight har haft det svårt i helgen...

God morgon på er alla, jag fick nyligen reda på att min sovmorgon förlängts en smula. Alltså kan jag nu istället för att göra något vettigt, skriva till er.

I helgen var jag hos Caroline, där tittade jag på två filmer Shawshank Redemption och Sherlock Holmes.

Efter att ha sett dessa måste jag göra om lite i min top 5 lista.
Innan bestod den av : 1. Amelie Från Montmarte, 2. The Dark Knight, 3. Forrest Gump, 4. Hair och 5. Sagan Om De Två Tornen.

Men efter att jag har sett dessa två mästerverk har The Dark Knigt Pettats ner till en fjärde plats och Hair samt Sagan Om De Två Tornen har petats ner från listan totalt.

Shawshank, filmen om en livstidsdömd fånge som dömts för morden på sin fru och hennes älskare och om hans liv på fängelset Shawshank, är en otroligt bra film där känslokurvan svänger upp och ner, från tragiskt till lyckligt sen ner till tragiskt igen. Och så gick det genom hela filmen och jag kan erkänna att ett par tårar kom här och där. Men den slåg sig upp till en 2a plats.

Sherlock Holmes, den nya filmen som går på bio (där jag såg den) och som handlar om Sherlock Holmes (of course...), Var otroligt bra, efter att ha sett den ville man bara se mer, och den hamnade på 3e plats.

Alltså blev The Dark Knight ner slagen två gånger på en och samma helg... Stackars Batman!

Kommentarer
Postat av: niklas

hair med på listan, NOT OKEY!

2010-01-28 @ 16:00:11
Postat av: Mosvaka

Joho då, den är underbart bra, bara ni hade fortsatt titta på den... Det ni gjorde, det var att döma en film via omslaget. Inte Okej, inte okej...

2010-01-28 @ 18:04:58
URL: http://mosvaka.blogg.se/
Postat av: niklas

jag har faktiskt sett hela!

2010-01-31 @ 17:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0